Van opticien naar operatie
“Mijn moeder zag steeds slechter. Via de opticien en huisarts kwamen we in het ziekenhuis in haar regio terecht. Daar bleek dat ze aan beide ogen staar had. Maar de wachttijd voor de operatie was daar een half jaar. Dat vonden we te lang. Ik ben toen zelf gaan zoeken naar andere mogelijkheden en kwam bij de Helene Schweitzer kliniek uit. Daar kon ik vrijwel meteen een afspraak maken.”
Aandacht voor de patiënt
“De ontvangst was ontzettend vriendelijk. Ik merkte dat er oprechte aandacht was voor iedere patiënt. Mijn moeder werd steeds begeleid van kamer naar kamer. Ze hoefde nergens zelf naar op zoek. Dat was voor haar, en ook voor mij, heel prettig. In de wachtkamer zagen we mensen die net geopereerd waren en al blij naar buiten liepen. Dat gaf ons een geruststellend gevoel.”
Vlot en professioneel
Omdat ze van ver kwamen, kon het eerste oog diezelfde dag nog geopereerd worden. “De sfeer was prettig, iedereen was vriendelijk en professioneel. Drie weken later volgde het tweede oog. Tussendoor werd ik gebeld om te vragen hoe het ging. Dat was heel attent.”
Het hele traject liet bij mevrouw Visser en haar zoon een positieve indruk achter. “Van begin tot eind was het een hele fijne ervaring. Ik heb al veel ziekenhuizen vanbinnen gezien, maar dit was zonder twijfel een van de betere ervaringen.”